Pozytywnie: Ingmar Villqist


Ingmar Villqist

Ingmar Villqist, reżyser i dramaturg:

Jestem narodowości górnośląskiej. Deklaruję to publicznie. Ileś lat temu, kiedy był spis powszechny, zadeklarowałem ankieterowi swoją narodowość. Byłem przygotowany do tego. Wiedziałem, na które punkty się powołać i było mi niezwykle miło, że w prasie pojawiły się później relacje, że pan Kutz, pan Waniek, ja i wielu innych moich przyjaciół, śląskich artystów, zadeklarowało tą narodowość.
Co się może pojawiać w umyśle człowieka, kiedy słyszy o swojej Ojczyźnie? To jest moja Ojczyzna, jestem Górnoślązakiem. Wierzę, że wszystko co najpiękniejsze przed naszą Ojczyzną jeszcze przed nami.
Potrzeba tylko wiele, wiele cierpliwości, determinacji i wiary w to, że będziemy dumni z miejsca, w którym mieszkamy i będziemy w tym miejscu gospodarzami.
Ingmar Villqist w „Kukloku kulturalnym”, TVS

https://gornyslask.wordpress.com/pozytywnie/

Skomentuj

