Pozytywnie: Paweł Kukiz


Paweł Kukiz, lider zespołu Piersi:

K.Z.: Dlaczego Łosiów, a nie Warszawa?
P.Kukiz: Po pierwsze – tu się ożeniłem. Lubię tę wieś, mam tu wielu przyjaciół. Opolszczyznę kocham, bo to jest wspaniały region. Nigdy nie był do końca niemiecki ani polski. Tu zawsze żyli Ślązacy, którzy są wspaniałą mieszanką cech tych obu nacji. Widzę to po swoich kumplach Ślązakach, że oni mają w sobie porządek po Niemcach, ale już fantazję po Polakach. Kiedy czytam o przedwojennej autonomii Śląska, to coraz częściej myślę, że to nie byłoby głupie rozwiązanie. Bylibyśmy politycznie nieco dalej od kliku oszołomów.
K.Z.: Wydajesz mi się bardziej śląski od wielu znajomych Ślązaków…
P. Kukiz: Bo sam czuję się Ślązakiem. Wiesz, to jest chyba związane z moim wielkim zakorzenieniem się tutaj. Mam świadomość, że ojciec pochodzi z Kresów i że to jest całe jego życie. Ale ja mam tamte korzenie już odcięte. Tutaj się urodziłem.
„Kukiz, Ślązak z Łosiowa”, Nowa Trybuna Opolska, 299/2006

https://gornyslask.wordpress.com/pozytywnie/

Skomentuj

