Wolę tę małą, prowincjonalną śląskość od polskości


Ku niczemu nie musiałem się zwracać. Jestem Ślązakiem, bo urodziłem się Ślązakiem, bo tak mnie wychowano. Ciekawsze jest dla mnie to, dlaczego Polakiem nie zostałem, chociaż przecież mogłem. Polska kultura, cokolwiek o niej powiedzieć, zachowuje jakąś swoją żywotność. Polskość z jej wielką historią jest atrakcyjniejsza niż mała, ludowa historia małego Śląska. A jednak wolę tę małą, prowincjonalną śląskość od polskości.

— Szczepan Twardoch (Tygodnik Powszechny, 9.02.2014, nr 6, s.13)

Skomentuj

